Rodzaje wspólnych zajęć są następujące:
Szczegółowy plan/harmonogram wszystkich zajęć jest zamieszczony poniżej
Program zajęć w szkole jest opracowany w oparciu o trzy założenia.
Po pierwsze - pomimo, że cały proces szkoleniowy nie musi doprowadzić do stworzenia w pełnie funkcjonującej wspólnoty (choć może, szczególnie gdy grupą studentów jest istniejąca grupa/wspólnota), to kluczowa jest kolejność warsztatów, która pozwala na ‚schodzenie w głąb’ - na większą zażyłość i bliskość w grupie. Bez tej bliskości niektóre z warsztatów będą sztuczne, a niektóre rozwiązania nie dadzą się wypracować.
Po drugie - warsztaty dzielą się bardzo wyraźnie na dwie grupy. Pierwsza grupa (kolor niebieski) to grupa praktycznych umiejętności czyli np rytuały, kreatywność czy rozwiązywanie konfliktów. Do tej grupy należy większość warsztatów. Druga grupa, w której są dwa warsztaty (kolor różowy), to grupa, która de facto ‚umożliwia’ wszystkie inne warsztaty. Są one niejako ‚smarowidłem’, które wprawia w ruch cały mechanizm szkoleniowy. Te warsztaty to Community Building Workshop i Wspólne Zarabianie.
Po trzecie - warsztaty są w większości facylitowane a nie prowadzone. Następuje w ich trakcie jakiś transfer wiedzy od prowadzącego do grupy, ale zakładamy, że grupa na na tyle własnego doświadczenia i mądrości, ze jest w stanie samemu wypracować własne sposoby działania.
CZAS TRWANIA |
3 dni |
PROWADZĄCY |
Edward Groody + facylitatorzy |
WŁAŚCICIEL/TWÓRCA |
Edward Groody |
TREŚĆ |
Połączenie umiejętności komunikacyjnych z czasem w kręgu w celu wytworzenia stanu wspólnoty zgodnie ze wskazówkami Scotta Pecka |
CEL |
Celem warsztatu jest otworzenie się grupy na dalsze warsztaty, na wspólne tworzenie wspólnoty podczas całego cyklu szkoleniowego. Zbudowanie bliskości, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji inności będą ułatwiały przechodzenie przez dla kolejne warsztaty. |
CZAS TRWANIA |
3 dni |
PROWADZĄCY |
Joanna Frankiewicz, Dorota Ostoja Zawadzka |
WŁAŚCICIEL/TWÓRCA |
Dorota Ostoja Zawadzka |
TREŚĆ |
Zasadniczym celem warsztatu jest odkrycie swoich ‚darów’ i ich roli w tworzącej się wspólnocie. Dary nie są talentami. Dar jest odkryciem tego co mogę dać wspólnocie co będzie dla mnie duża satysfakcją i przyjemności a dla wspólnoty - korzyścią. |
CEL |
Wypracowanie metody znajdowania swojego miejsca we wspólnocie. Wypracowanie metod doceniania darów przez wspólnotę. |
CZAS TRWANIA |
4 dni |
PROWADZĄCY |
Joanna i Leszek Frankiewicz |
WŁAŚCICIEL/TWÓRCA |
Simon Sinek |
TREŚĆ |
Praca z głębokim przekonaniami odnośnie własnych wartości i odpowiedzi na pytania typu - po co jestem na tym świecie? Po co tworzymy wspólnotę? Jakie są nasze indywidualne cele, oczekiwania? Jak mogę je przełożyć na wspólną, spójną misję wspólnoty? |
CEL |
Celem warsztatu jest wypracowanie wspólnego stanowiska odnoście pytania - po co to robimy? Odpowiedź na to pytanie będzie miała przede wszystkim zapewnić motywację do dalszej pracy dla całej grupy i nadać sens podejmowanym działaniom i trudom. Ma zapobiegać zniechęceniu w trudnych sytuacjach, gdyż trudne momenty, w przypadku jednolitej wizji będą wspierane przez wszystkich członków wspólnoty. |
CZAS TRWANIA |
3 dni |
PROWADZĄCY |
Facylitatorzy - Emilia Ślimko jako senior, Leszek Frankiewicz + facylitatorzy in training |
WŁAŚCICIEL/TWÓRCA |
Scott Peck |
TREŚĆ |
Praca w kręgu w celu pogłębienia stworzonego stanu wspólnoty i stworzenie głębszej wspólnoty przed modułem rytuałów |
CEL |
Celem warsztatu jest pogłębienie stanu wspólnoty, który pojawił się po pierwszym warsztacie CBST. Kolejne warsztaty będą znacznie bardziej wymagające jeśli chodzi i znalezienie wspólnych stanowisk, rezygnacji dla dobra grupy poświęcania się i zaufania Duchowi Wspólnoty. |
CZAS TRWANIA |
3 dni |
PROWADZĄCY |
Joanna Mikołajczyk |
WŁAŚCICIEL/TWÓRCA |
Joanna Mikołajczyk |
TREŚĆ |
Po prostu trzy dni doświadczania tańca, radości i bliskości. Warsztat może być przeplatany kręgiem lub/i wspólna pracą ale tak aby główny jego cel czyli taniec nie został zepchnięty na drugie miejsce. Taniec jest podstawa tego warsztatu. Można spróbować zacząć wprowadzać rytuały (delikatnie) w oparciu o taniec. |
CEL |
Pogłębienie bliskości w grupie. Wstęp do rytuałów. |
CZAS TRWANIA |
5 dni |
PROWADZĄCY |
Francoise Rambaud |
WŁAŚCICIEL/TWÓRCA |
Francoise Rambaud |
TREŚĆ |
Praktyczne zapoznanie z rytuałami w oparciu o doświadczenia rdzennych ludów z całego świata. Przećwiczenie kilku podstawowych rytuałów związanych z żywiołami (Ziemia, Ogień, Woda, Minerały, Natura). Rytuał jako
Artefakty rytuałów - świątynie, kapliczki, rola ognia Rytuały indywidualne i zbiorowe - kiedy i jak stosować? |
CEL |
Wypracowanie metody znajdowania swojego miejsca we wspólnocie. Wypracowanie metod doceniania darów przez wspólnotę. |
CZAS TRWANIA |
3 dni |
PROWADZĄCY |
Dorota Ostoja/Leszek Frankiewicz |
WŁAŚCICIEL/TWÓRCA |
|
TREŚĆ |
Medicine wheel - children’s fire/ Kiva Method Indianie Hopi/ |
CEL |
Opracowanie metody (metod) podejmowania decyzji przez grupę. |
CZAS TRWANIA |
3 dni |
PROWADZĄCY |
Joanna i Leszek Frankiewicz |
WŁAŚCICIEL/TWÓRCA |
Joanna i Leszek Frankiewicz |
TREŚĆ |
Pomysł na biznes dla grupy lub/i dla osób indywidualnych. Wspólna praca i rytuały jako energia zasilająca system zarabiania. Zasady |
CEL |
Opracowanie metody (metod) podejmowania decyzji przez grupę |
CZAS TRWANIA |
3 dni |
PROWADZĄCY |
Zuzanna Wiśniewska |
WŁAŚCICIEL/TWÓRCA |
|
TREŚĆ |
Wypracowanie wartości wspólnoty. Kodeks postępowania, instrukcje, formalizmy. Kwestie prawne funkcjonowania, koszty, płatności, itp. Przyjmowanie i weryfikacja nowych członków, zgodność ich wartości z misją wspólnoty. Przyjmowanie wolontariuszy. Dziedziczenie, odchodzenie z osady. Wspólna edukacja i opieka nad dziećmi. Reprezentowanie wspólnoty. Podział ról zgodnie z darami, talentami, itp. |
CEL |
Opracowanie możliwych scenariuszy wydarzeń, które będą miały miejsce, a przed którymi można się uchronić lub przygotować. Zapewnienie bezpiecznych ram funkcjonowania wspólnoty. |
CZAS TRWANIA |
3 dni |
PROWADZĄCY |
Edward Groody + ko facylitorzy |
WŁAŚCICIEL/TWÓRCA |
Edward Groody |
TREŚĆ |
Moduł Edwarda, który będzie gotowy pod koniec 2025 |
CEL |
Zapobieganie konfliktom i ich rozwiązywanie w przypadku ich wystąpienia w duchu Ducha Wspólnoty. Mediacje w oparciu o obecność ducha wspólnotowego |
CZAS TRWANIA |
4 dni |
PROWADZĄCY |
Joanna Frankiewicz |
WŁAŚCICIEL/TWÓRCA |
Joanna Frankiewicz |
TREŚĆ |
Warsztaty Vedic Art. Alternatywnie, jeśli ktoś ma głęboką niechęć do malowania trzeba stworzyć warsztat z tego samego ale z kimś innym. Cały warsztat jest o poddaniu się i o kreowaniu w oparciu i to poddanie. |
CEL |
Dostęp do nieograniczonej kreacji, Wzmocnienie własnej sprawczości poczucia własnej wartości. Wiara w siebie i wdzięczność dla Siły Wyższej, jakkolwiek ją pojmujemy |
CZAS TRWANIA |
4 dni |
PROWADZĄCY |
Zuzanna Wiśniewska |
WŁAŚCICIEL/TWÓRCA |
Zuzanna Wisniewska |
TREŚĆ |
Metody i najlepsze praktyki interakcji społeczność-świat zewnętrzny. Szkolenia, wydarzenia, działania sprzedażowe. |
CEL |
Współpraca z lokalnymi władzami i mieszkańcami. Promowanie stylu wspólnot w lokalnym środowisku |
CZAS TRWANIA |
3 dni |
PROWADZĄCY |
Dorota Ostoja Zawadzka |
WŁAŚCICIEL/TWÓRCA |
Dorota Ostoja Zawadzka |
TREŚĆ |
Zasady facylitacji spotkań, kręgów. Podstawy tych umiejętności są potrzebne ludziom, bo w trakcie funkcjowania wspólnoty to oni będą spotkania czy warsztaty facylitować.Opracowanie indywidualnych planów działania po zakończeniu szkoły |
CEL |
JW
|
© 2025
Wszystkie prawa zastrzeżone