© 2025
Wszystkie prawa zastrzeżone
ZAŁOŻENIA SZKOŁY BUDOWANIA WSPÓLNOTY
Poniżej przestawiamy główne założenia, które legły u podstaw tworzenia naszej szkoły. Są one wynikiem wielu lat życia, obserwowania i aktywnego działania w życiu społecznym, wielu odbytych warsztatów rozwoju osobistego i duchowego, setek godzin medytacji i czerpania z doświadczenia innych ludzi
‚Wspólnota’ ma dwa znaczenia. Pierwsze to grupa ludzi, których spaja jakiś wspólny cel związany z bezpiecznym, zdrowym i szczęśliwym życiem, czego nieodzownym elementem jest NATURA. Drugie znaczenie to stan połączenia, stan bliskości, intymności i nadzwyczajnego bezpieczeństwa. W naszej szkole uznajemy i rozwijamy oba te znaczenia
Uznajemy świat naszych przodków za równoległy do naszego świat, który ma na nas wpływ, a my na niego. Jednym z zadań szkoły Pełni Wspólnoty jest umiejętność nawiązywania z nim kontaktu.
W zakresie programu szkoły sięgamy do tradycji wspólnot oraz do osiągnięć świata współczesnego, nie odrzucamy nic. Jesteśmy świadomi współodpowiedzialności za zło, które się dzieje w świecie. Uważamy, że świat idzie w kierunku wspólnot i tworząc szkołę przyłączmy się do tego trendu. Szukamy rozwiązań dla wspólnot przyszłości, o których wiemy, że będę znacząco odmienne niż wspólnoty ludów rdzennych i niż wspólnoty dzisiejsze
Wierzymy w niemożliwe, dlatego, że kreowanie niemożliwego jest istotą Życia. Jest więc najbardziej realną rzeczą jaka istnieje.
Każdy człowiek potrzebuje dwóch rzeczy (po zapewnieniu sobie podstawowego bytu - jedzenia i mieszkania) . Pierwsza to umożliwienie podzielenia się swoimi darami a druga to ich docenienie przez innych ludzi. Obie te wartości mogą zostać zaspokojone przez wspólnotę
Ponieważ doświadczyliśmy Ducha Wspólnoty to uważmy, że jest on jej istotą. Jego działanie napełnia nas miłością i zaufaniem. Działanie Ducha Wspólnoty jest warunkowane moim poddaniem się i zawierzeniem, że bez względu na to, co się dzieje, dzieje się dla mojego dobra.
W programie szkoły Pełni Wspólnoty nie poruszamy tematów dotyczących:
- Religii
- Polityki
- Płci
Podczas zajęć z nikim nie walczymy i nie oskarżamy